نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین > پوستر چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی رونمایی شد
۱۴۵ بازدید

وستر چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی با شعار « جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی» رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، با نزدیک شدن به ۱۶ مردادماه، سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی، از پوستر چهل و یکمین سالگرد تشکیل این نهاد با شعار « جهاددانشگاهی، نماد عبور از موانع با باور توان ایرانی» در اداره کل روابط عمومی جهاددانشگاهی رونمایی شد.

در حالی به چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی نزدیک می‌شویم که از ابتدای امسال که بانام «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» نام‌گذاری شده است، گذر از موانع با باور توان علمی جوانان این مرزوبوم با سرعت بیشتری در دستور کار این نهاد قرارگرفته است؛ نهادی که از بطن انقلاب فرهنگی برآمد و در سایه اعتقاد و ایمان به توانایی ایرانی در پرتو ایمان و با مجاهدت، سخت‌کوشی و ابتکار در شرایط تحریم به کارهای دشوار و خطیری در عرصه فناوری و فرهنگ مبادرت ورزید.

تأکید بر عبور از موانع با باور توان ایرانی در شعار چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی ازآن‌جهت اهمیت دارد که انجام کار جهادی و عبور از موانع به‌نوعی مکمل یکدیگرند و بهترین تعبیر در این رابطه را رهبر انقلاب دارند که کار جهادی را از موانع عبور کردن، موانع کوچک را بزرگ ندیدن، آرمان‌ها را فراموش نکردن و… دانسته‌اند.

ایشان همچنین در دیدار با مسئولان و جمعی از محققان جهاددانشگاهی که ۱۹ خردادماه ۱۳۹۳ برگزار شد، جهاددانشگاهی را نهادی مهمی خواندند که در مقابل موانع و مزاحمت‌ها از حرکت نمی‌ایستد.

در همین راستا در طراحی پوستر چهل و یکمین سالگرد تشکیل جهاددانشگاهی نیز با توجه به شعار امسال نکاتی چون مسیر، مشکلات ، موانع و عبور از آن و مسیر رسیدن به هدف مدنظر قرار گرفت.

حسینی گرافیست و طراح این پوستر با ارایه‌ی توضیحاتی، نمادها و اجزای مورداستفاده در آن را تشریح کرد و گفت: نماد اصلی این پوستر درواقع یک مسیر پرپیچ‌وخم برگرفته از ماز است که با عبور از آن‌ها می‌بایست بتوانیم به هدف موردنظر که غالباً عبور و خروج از آن است، برسیم. در این مسیر ما با موانع، پستی‌ها و بلندی‌ها، پیچیدگی‌ها و سایه‌روشن‌هایی روبرو هستیم که مسیر روشن راه عبور از موانع است.

وی ادامه داد: پس‌زمینه فضای بالای پوستر در بستر نشان‌هایی از فرهنگ ایرانی اسلامی طراحی‌شده، همچنین پرچم هم برای تقویت توان ایرانی به کار افزوده‌شده است.

گفتنی است، جهاددانشگاهی به‌منظور تحقق بخشیدن به اهداف انقلاب فرهنگی به‌عنوان یک‌نهاد انقلابی در ۱۶ مرداد ماه ۱۳۵۹تشکیل شد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا