نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین > اخبار آموزشی > برگزاری نشست هم اندیشی تخصصی قرآنی با موضوع قرآن،انسان،زندگی
۶۷ بازدید

سعید تاسا سرپرست مرکز:
تمام فعالیت‌های نهاد انقلابی جهاد دانشگاهی در راستای فعالیت های فرهنگی است . در دوران پساکرونا کمیت و کیفیت برنامه فرهنگی خصوصاً کانون قرآنی جهاد دانشگاهی بیشتر خواهد بود و در روزهای آتی شاهد برگزاری جلسات تخصصی حوزه قرآنی و موضوعات اجتماعی و سیاسی همچون کرسی های آزاد اندیشی و مناظرات دانشجویی خواهیم بود. در پایان از دانشجویان دعوت می کنم در کانون ها و انجمن های علمی و تخصصی دانشگاه و مرکز نوآوری عضو و فعالیت های بیشتری داشته باشند.
در ادامه دکتر مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت:
جهاد دانشگاه در برگزاری برنامه های فوق برنامه فرهنگی و پژوهشی از مراکز پیشرو در استان می باشد و برنامه ریزی جهت حضور دانشگاه جامع علمی کاربردی در نمایشگاه اخیر شرکت‌های دانش‌بنیان از عملکرد قابل توصیف این مرکز است ان شااله در آینده نزدیک شاهد برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بیشتری همچون این نشست قرآنی با موضوع قرآن ،انسان، زندگی با حضور اساتید برجسته همچون استاد چلنگر هستیم.
در ادامه استاد چلنگر در خصوص موضوع نشست با محوریت قرآن، انسان، زندگی مباحث علمی و تخصصی ارائه نمودند ایشان افزودند یکی از توصیه های قرآن کریم توصیه به نیکی ها و خوبی ها و نهی از بدی هاست که این وظیفه بر دوش همه است و تمام ابعاد اجتماعی، دینی و اقتصادی انسان را دربرمی‌گیرد .
وی افزود ویژگی متمایزی در انسان نسبت به سایر موجودات وجود دارد که در فطرت و ذات بشر نهفته است.
امور فطری انسان قابل تعلیم و تربیت است. محدوده عقلی انسان در دانش های آزمایشگاهی و تجربی سیر می‌کند چون معطوف به مادی گرایی است ولی محدوده فطرت انسانی فراتر از دانش تجربی و عقلی می باشد چون ذات انسان از نور و روح معنویت است
در پایان این نشست فرهنگی حجه الاسلام محمودی نمایندگی نهاد رهبری در دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت:
قرآن نور است و هیچ تاریکی و ابهام در نور نیست. جایی که نور باشد ظلمت نیست جایی که علم باشد جهل نیست. قرآن کلام خدا و نور است این نور در کنار انسان هدایتگرو تکمیل کننده است.
عمل گرایی به توصیه‌ها و رهنمودهای قرآنی می تواند بشر را از مشکلات و دردهای امروز جامعه رهایی بخشد به شرطی که ظاهر جامعه قرآنی نباشد بلکه باطن آن نیز قرانی باشد. یکی از توصیه های دیگر کلام خدا یاد مرگ است چون برخی از انسانها مرگ و عالم پس از آن را فراموش کردند که باعث بروز جنایت ها و مشکلات در جهان شده است. ایشان در پایان در خصوص وقایع اخیر کشور هم مسائلی در خصوص امر به معروف و شرایط عامرین و نحوه اجرای این فریضه الهی ایراداتی داشتند و اشاره کردند امر به معروف فقط مختص عوام نیست بلکه خواص را هم شامل می‌شود. در پایان دانشجویان سوالات و پرسش های موضوعی در خصوص نشست از اساتید داشتند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا