نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین > اخبار آموزشی > برگزاری کارگاهی برای تغییر نگاه از «مدرک گرایی» به «مهارت‌افزایی» در قزوین
۱۶۶ بازدید

کارشناس آموزش مجازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین گفت: هدف سلسله ورکشاپ‌های «چه مهارتی بپوشیم» تغییر نگاه نسل جدید از مدرک‌گرایی به مهارت افزایی است و علاوه بر آن در تلاش هستیم تا دانش آموزان را با فعالیت‌ها هنری و صنایع‌دستی آشنا کنیم.

الناز محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: سلسله ورکشاپ‌های «چه مهارتی بپوشیم» در رشته‌های گرافیک، عکاسی، طراحی لباس، چوب و رزین و طراحی داخلی برگزار می‌شود. این کارگاه‌های آموزشی مهارتی به صورت هفتگی از هفته مشاغل آغاز شده است و تا پایان تابستان ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ۲۰ ورکشاپ در قالب سلسله ورکشاپ‌های «چه مهارتی بپوشیم» تعریف‌شده است و تا کنون پنج کارگاه برگزار شده است که عنوان این ورکشاپ‌ها سه‌شنبه‌های مهارتی است. در این کارگاه‌ها مهارت آموزش داده می‌شود که ازجمله آن می‌توانیم به دوخت سرویس آشپزخانه در ورکشاپ خیاطی اشاره کنیم.

کارشناس آموزش مجازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: این طرح طی همکاری مشترک مرکز علمی- کاربردی جهاد دانشگاهی با آموزش‌وپرورش برگزار شده است و بیشتر مخاطبین دانش آموزان محصل مقاطع پایه دهم به بالا هستند، علاوه بر دانش آموزان خانم‌های خانه‌دار، مدیران مدارس و اساتید دانشگاه نیز در این ورکشاپ‌ها حضور دارند البته برای حضور نیز محدودیتی وجود ندارد.

وی بیان کرد: هدف ورکشاپ تغییر نگاه نسل جدید از مدرک‌گرایی به مهارت‌افزایی است و علاوه بر آن در تلاش هستیم تا دانش آموزان را با فعالیت‌ها هنری و صنایع‌دستی آشنا کنیم. برای تبلیغ با مدیران مدارس ارتباط گرفتیم و برنامه ورکشاپ هر هفته را ارسال می‌کنیم تا نشر دهند.

محمدی یادآور شد: کارگاه‌ها به‌صورت مجازی و آنلاین برگزار می‌شود به همین جهت در پوستر تبلیغات آدرس مجازی را برای حضور افراد قرار می‌دهیم و لازم به ذکر است که بگوییم حضور در آن رایگان است، البته امکان ضبط جلسه و استفاده از آن وجود دارد و در تلاش هستیم این طرح را ادامه دهیم، اگر ستاد کرونا اجازه دهد این ورکشاپ‌ها را به‌صورت حضوری در مدارس برگزار خواهیم کرد.

کارشناس آموزش مجازی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین با بیان اینکه ورکشاپ‌ها ۲ ساعته بوده و سعی می‌شود مباحث مقدماتی آموزش داده شود، متذکر شد: از استان‌های دیگر کشور نیز نظیر زاهدان، یزد و قم در این ورکشاپ‌ها شرکت کردند و محدودیتی برای حضور وجود ندارد.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا