نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین > اخبار آموزشی > رشته‌های مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین «مهارتی» است
۲۱۶ بازدید

دیر آموزش مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین با اشاره به اینکه مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین در ۱۰ رشته کاردانی ۹ رشته کارشناسی مشغول ارائه خدمت به دانشجویان است، گفت: مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین به دلیل داشتن رشته‌هایی همچون «طراحی دوخت» مهارتی بوده در حالی که سایر دانشگاه‌ها دولتی و غیرانتفاعی چنین رشته‌هایی را در استان آموزش نمی‌دهند.

زیبا محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین در ۱۰ رشته کاردانی ۹ رشته کارشناسی مشغول ارائه خدمت به دانشجویان است؛ رشته‌های مقطع کاردانی شامل مدیریت امور فرهنگی، مدیریت امور بیمه، طراحی لباس، دوخت و تکنولوژی لباس، گرافیک، عکاسی، روابط عمومی، تربیت مربی پیش‌دبستانی، کمک کارگردانی و حقوق است که در تمامی رشته‌ها به‌جز کمک کارگردانی در مقطع کارشناسی ارشد نیز این رشته‌ها در دانشگاه‌های منختلف ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: دانشگاه جامع علمی کاربردی زیر نظر وزارت علوم فعالیت دارد و برای بسیاری از علاقه‌مندان به تحصیل در دانشگاه جای سؤال است که آیا مدرک این دانشگاه معتبر است یا خیر؟ در پاسخ به این دسته از مخاطبان می‌گوییم که مدرک این دانشگاه توسط وزارت علوم صادر می‌شود و معتبر و قابل ترجمه است.

مدیر آموزش مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین خاطرنشان کرد: مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین به دلیل داشتن رشته‌هایی همچون «طراحی دوخت» مهارتی بوده در حالی که سایر دانشگاه‌ها دولتی و غیرانتفاعی چنین رشته‌هایی را در استان آموزش نمی‌دهند.

محمدی اشاره کرد: برخی اساتید مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین برای تدریس از تهران می‌آیند و دانشجویان با مهارت بالا فارغ‌التحصیل می‌شوند. از مزیت‌های گروه هنر این است که پس از فارغ‌التحصیلی و تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد به‌عنوان مدرس در مجموعه مشغول تدریس هستند و در حال حاضر سه تن از دانشجویان این دانشجویان به‌عنوان مدرس مشغول به فعالیت شدند. ۲ دانشجوی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین نیز به‌عنوان طراح لباس در قزاقستان و ترکیه مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: فارغ‌التحصیلان مدارس برای حضور در دانشگاه باید مدرک پیش‌دانشگاهی داشته باشند اما در دانشگاه جامع علمی کاربردی نیازی به این مدرک نبوده و علاقه‌مندان با ارائه مدرک دیپلم نیز می‌توانند مشغول به تحصیل شوند.

مدیر آموزش مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین بیان کرد: نداشتن آزمون ورودی هنگام پذیرش از دیگر مزایای تحصیل در این دانشگاه است و به دلیل وجود رشته‌های مهارتی در این دانشگاه تجهیزات کامل و آتلیه مجهز وجود دارد که امکان تحصیل برای رشته‌های هنری را فراهم کرده است، بدین طریق دانشجویان در فضای واقعی کار قرار می‌گیرند.

وی اظهار کرد: برای پذیرش دانشجو محدودیت سنی وجود ندارد به عنوان مثال یکی از دانشجویان این دانشگاه ۷۰ ساله است و پس از تحصیل در مقطع کاردانی درترم سه مقطع کارشناسی در حال تحصیل است.

محمدی اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین به دلیل توانمند شدن می‌توانند کارآفرینی کنند که در حال حاضر ۶ دانشجوی این دانشگاه کارآفرین شدند.

وی اضافه کرد: به دلیل نداشتن آزمون ورودی پیش ثبت‌نام انجام می‌شود و پس از ارسال آن‌ها به دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور و تأیید آنان می‌توانیم اقدام به ثبت‌نام کنیم. پایان مرداد سایت سازمان سنجش باز شده و می‌توانیم پیش ثبت‌نام‌ها را ارسال کنیم و پس از تأیید در شهریور ماه ثبت‌نام نهایی انجام می‌شود.

مدیر آموزش مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین در پایان سخنانش یادآور شد: شهریه دانشگاه جامع علمی کاربردی نسبت به دانشگاه‌های آزاد و غیرانتفاعی پایین‌تر بوده است و برای افرادی که در پرداخت شهریه مشکل داشته باشند امکان اقساطی کردن شهریه تا پیش از امتحانات هر ترم وجود دارد. از دستگاه‌های اجرایی، اصناف، فعالان صنعت پوشاک، معماری و دفاتر بیمه دعوت به همکاری می‌کنیم تا کارمندان خود را جهت تحصیل به این دانشگاه معرفی کنند.

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا