نسخه آزمایشی
مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین > اخبار مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین > هدف مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی ایجاد زنجیره آموزش تا اشتغال دانشجویان است .
۷۰ بازدید

به گزارش روابط عمومی مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین، دکتر محمدعلی گودرزی رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی جهاددانشگاهی، روز یکشنبه ۸ آبان به استان قزوین سفر کرد و ضمن دیدار با رئیس جهاددانشگاهی واحد استان قزوین و نیز رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، زمینه‌های پیشرفت وتوسعه فعالیتهای مرکز مورد بررسی قرار گرفت. .
دکتر محمدعلی گودرزی در این دیدار گفت: جهاد دانشگاهی جزء نادر سازمانهایی است که در اساسنامه آن اجرای دوره‌های آموزش رسمی علمی کاربردی جزو وظایفش آمده است. آن هم در زمانی که هنوز دانشگاه جامع علمی کاربردی تشکیل نشده بود.
وی با اشاره به تحصیل۲۲۵۰۰ دانشجو و فعالیت ۲۸۸ نفر پرسنل در این موسسه گفت: مراکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی در سراسر کشور، علاوه بر فضاهای امانی، بیش از ۱۵۳۰۰۰ متر مربع فضای ملکی در اختیار دارد و معمولا در سطح بندی‌های سالانه، جزو رتبه‌های برتر قرار دارد..
وی با اشاره به پروژه ساختمانی جهاددانشگاهی استان قزوین گفت: امیدواریم این پروژه با پیگیری و جدیت بیشتر انجام شود تا مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین در ساختمان جدید مستقر شود.
رئیس موسسه آموزش عالی علمی ـ کاربردی جهاددانشگاهی تاکید کرد: باید به کسانی که به مراکز جهاد مراجعه می‌کنند پاسخ درخور بدهیم و فضای مناسبی برای آنها ایجاد کنیم.
گودرزی با اشاره به پایان شیب نزولی جمعیت دانشجو و آغاز شیب افزایشی و رشد بیش از هزار نفری در جذب دانشجو در مهرماه، بر تفاوت مراکز خصوصی با مراکز جهاد دانشگاهی تأکید کرد.
وی افزود: هدف و نگاه ما رشد مراکز است و باید نگاه هم افزایی داشته باشیم.
وی خاطرنشان کرد: هدف ما هم کیفیت آموزشی است و هم آماده کردن فرزندان این سرزمین برای اشتغال و رفع مشکل بیکاری. بنابراین، نگاه دانشگاه استانی باید کمک به مراکز باشد، نه سخت‌گیری.
در ادامه، دکتر مقدم رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان قزوین گفت:جهاد دانشگاهی یک نهاد انقلابی، پیشگام در حل مشکلات اساسی کشور است که دایره خدمات آن در حوزه‌های مختلف علمی، پژوهشی، آموزشی و درمانی گسترده شده است. وی با بیان اینکه ریشه موفقیت جهاد دانشگاهی در اعتماد به جوانان خوش فکر، تحصیل کرده و معتقد نهفته است، افزود: همکاری دانشگاه جامع علمی کاربردی و جهاد دانشگاهی در امر توسعه آموزش مهارتی امکان مناسبی را فراهم آورده که با کمک یکدیگر بتوانیم گامی موثر در جهت حل مشکل اشتغال کشور برداریم.
دکتر مقدم با اشاره به فعالیت مرکز آموزش علمی کاربردی جهاد دانشگاهی قزوین، این مرکز را از حیث تنوع رشته‌ها و استقبال داوطلبان، جزء مراکز آموزشی شاخص استان برشمرد و ابراز امیدواری کرد با خاتمه پروژه ساختمان مرکز شاهد جذب بیشتر دانشجو توسط این مرکز آموزشی باشیم.
وی تأکید کرد: در صورت حمایت جهاد دانشگاهی، آماده کمک از مرکز نوآوری جهت توسعه خانه های خلاق در استان هستیم.
گفتنی است در این جلسه مهندس پیله‌چی رئیس جهاددانشگاهی استان قزوین گزارشی از فعالیت‌های متنوع صورت گرفته توسط جهاد دانشگاهی استان ارائه کرد و با اعلام خبر برپایی اولین نمایشگاه «دانش‌بنیان‌سازی تولید در صنعت و کشاورزی» توسط جهاد دانشگاهی استان، گفت: این نمایشگاه با حضور صنایع استان قزوین در نیمه آبان‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های استان قزوین برگزار خواهد شد.
همچنین، .سعید.تاسا، سرپرست مرکز آموزش علمی کاربردی قزوین گفت: مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین از سال ۹۱ شروع به کار کرد و سال ۹۷ نقطه عطف خوبی در مسیر حرکتهایش بود. این مرکز، در حال حاضر ۶۰۰ دانشجو در ۲۰ رشته دارد که عمدتا هنری هستند.
هدف این مرکز افزایش کمی و کیفی آموزش های مهارتی است تا زنجیره آموزش و اشتغال جهت اهداف دانشگاه نسل سوم محقق گردد.
در ادامه این جلسه و پس از بازدید از مرکز علمی کاربردی قزوین و فعالیتهای آن، از همکاران این مرکز و یکی از دانشجویان مرکز علمی کاربردی جهاددانشگاهی قزوین که برگزیده جشنواره درون‌دانشگاهی رویش شده است، تقدیر و تشکر به عمل آمد

ارسال دیدگاه
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های مورد نیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

*
*

بالا